Як провести аудит соціальних мереж за 30 хвилин (+ безкоштовний шаблон)

Як провести аудит соціальних мереж за 30 хвилин (+ безкоштовний шаблон)

Аудит соціальних мереж…

Ці три слова змушують маркетологів здригатися, особливо недостатньо досвічених.

А що, якщо ми скажемо, що нема причин турбуватися, й аудит соціальних мереж насправді може бути дуже приємним заняттям?

Ми створили цілий посібник, щоб розвінчати всі безглузді міфи та допомогти вам провести аудит соціальних мереж менш ніж за 30 хвилин. І, як бонус, ви можете завантажити безкоштовний шаблон в кінці.

Розпочнімо.

Зміст

Що таке аудит соціальних мереж?

Аудит соціальних мереж – це метод аналізу стратегії соцмереж й пошуку різноманітних прогалин чи можливостей. Це важливо для покращення роботи з аудиторією.

Можливо, ви захочете не вдаватися до аудиту, оскільки саме лише слово звучить страшно. Але насправді ви можете провести його швидше ніж за 30 хвилин.

Ось деякі з тих речей, які вам доведеться оцінити:

  • Наскільки актуальна інформація вашого профілю
  • Демографію аудиторії та психографію
  • Швидкість залучення та інші пов’язані показники
  • Продуктивність контенту
  • Показники для конкретного каналу
  • Реферальні показники і трафік

 

Ми розглянемо весь процес трохи згодом, проте, щоб заспокоїти вас, зазначимо, що, скоріш за все, у вас вже є 90% всього необхідного для успішного аудиту соціальних мереж.

Чому займатись аудитом соціальних мереж важливо?

Регулярний аудит соціальних мереж має ряд переваг:

  • Розуміння ефективності роботи соцмереж. Під час аудиту ви збираєте та аналізуєте дані, тож краще розумієте, що потрібно зробити, щоб покращити свою стратегію.
  • Краща конверсія. Ви отримаєте чітке уявлення про те, що ви робите неправильно, на основі аналізу вашої діяльності.
  • Можливості для збільшення клієнтської бази. Аудит соцмереж показує можливості для розвитку продажу та допомагає зрозуміти, як правильно звернутися до потенційних покупців.
  • Випередження конкурентів. Процес аудиту соціальних мереж включає аналіз конкурентів, що допоможе вам визначити нові ринкові можливості та шляхи просування вашого бренду.
  • Оптимізація воронки продаж. Оскільки соціальні мережі беруть участь у воронці продаж, аудит допоможе вам відзначити можливості, яких бракне вашій стратегії.

Чому займатись аудитом соціальних мереж важливо?

Аудит соцмереж має бути доступним, коли ви хочете перевірити, наскільки добре ви працюєте, та переконатися, що ваша стратегія використовує найкращі методи просування бренду та приносить бажані результати. Він також надає вам цінну інформацію про те, як покращити репутацію бренду.

Коли слід проводити аудит соціальних мереж?

Ви повинні проводити аудит у соціальних мережах щонайменше щоквартально. Це допоможе вам бути в курсі вашої загальної діяльності, переглядати та коригувати свою діяльність у соціальних мережах.

Чи можна частіше проводити перевірки?

Звісно. Аудит можу бути частиною вашого щомісячного огляду соцмереж. Ви можете проаналізувати ефективність кожної публікації протягом місяця та порівняти її зі своїми конкурентами.

Його можна проводити навіть щотижня, що буде особливо зручно, якщо ви проводите рекламні кампанії та хочете відстежувати результати. Корисними можуть бути й щоденні перевірки.

Який підхід накращий?

Відповісти складно. Рішення про частоту аудиту соцмереж слід приймати відповідно до ваших запитів та поточної стратегії. Ви можете робити їх частіше під час рекламних кампаній, і переходити на щомісячні/квартальні перевірки протягом інших періодів. 

Як провести аудит соціальних мереж за 5 простих кроків

Що ж потрібно для аудиту соціальних мереж?

Ви здивуєтесь, проте це не ракетобудування, і, ймовірно, у вас вже є все необхідне для проведення аудиту та збору інформації.

Перейдімо до покрокового проведення аудиту соціальних мереж.

Крок 1: Оберіть облікові записи для аудиту

Першим пунктом є зібрати усіх облікові записи, які потрібно перевірити під час аудиту. Хоча це може здатися безглуздим, проте відстежити всі акаунти вашої компанії може бути не так просто.

Що ми маємо на увазі:

Розгляньмо, наприклад, ситуацію Salesforce в Instagram. Бренд має багато акаунтів, у тому числі в різних країнах. Крім того, існує також чимало неперевірених профілів, які використовують назву та логотип компанії Salesforce:

Крок 1: Оберіть облікові записи для аудиту - зображення 1

Взято з: Instagram

 

Перше завдання під час аудиту соцмереж – переконатися, що такі профілі не пов’язані з вашим брендом. Крім того, якщо ці профілі займаються діяльністю, на яку ви не давали згоди, вам потрібно поскаржитись про це модераторам мережі.

Як знайти всі акаунти вашої компанії?

Ось декілька корисних порад:

  • Спочатку пошукайте у самій соцмережі. Ви можете ввести назву своєї компанії у рядку пошуку, як наведено у прикладі вище.
  • Через Google. Введіть назву вашої компанії та перегляньте результати пошуку, щоб знайти профілі, пов’язані з вами.

Крок 1: Оберіть облікові записи для аудиту - зображення 2

Коли ви закінчите пошук – потрібно скласти список усіх акаунтів та відібрати потрібні для аудиту. Ваше рішення має ґрунтуватися на:

  • Кількості підписників та активності аудиторії
  • Залученні профілю до конкретних кампаній
  • Бізнес-цілях

Не оминайте увагою тенденцій на певні соцмережі у вашій галузі. Наприклад, бізнесу SaaS краще зосередитися на LinkedIn та Twitter, оскільки це трендові мережі у B2B індустрії.

Крок 2: Перевірте, чи інформація про акаунт актуальна

Після того, як ви обрали акаунти, проведіть перевірку на актуальність інформації, що зазначена в цих облікових записах.

Ось на що слід звернути увагу в першу чергу:

  • Опис профілю та компанії
  • Ім’я користувача (@)
  • Зображення профілю та його розмір
  • Зображення шапки
  • Посилання

Крок 2: Перевірте, чи інформація про акаунт актуальна - зображення 1

Взято з: Salesforce

 

Крім вищезгаданого, обов’язково перевірте, чи профіль верифікований. Він повинен мати символ із білою пташкою в синьому колі біля назви вашого бренду:

Крок 2: Перевірте, чи інформація про акаунт актуальна - зображення 2

Взято з: Instagram

 

Також можна перевірити всі гештеги, пов’язані з вашим акаунтом.

Яка в цього кінцева мета?Вам варто дійти до повної узгодженості у всіх профілях у соцмережах, і це не лише про надання актуальної та оновленої інформації. Важливий також і дизайн акаунтів, він має бути узгоджений з усіма іншими маркетинговими відділами.

Тобто, для того, щоб ваша маркетингова робота окупилися, ви повинні бути впізнаваними, тому слід перевірити загальний вигляд ваших акаунтів.

Крок 3: Ознайомтесь з оновленнями демографічних даних

Наскільки добре ви знаєте своїх підпискників?

Якщо ви вагаєтесь із відповіддю – можливо вам не вистачає знань про вашу аудиторію, і це, ймовірно, впливає на ваш успіх у соцмережах. Ось чому вам потрібен аудит соціальних мереж – щоб наблизитись до своїх підписників та краще розуміти їхні потреби!

Яку інформацію про аудиторію можна перевірити під час аудиту?

 

Перш за все, ми говоримо про демографічні показники – вік, стать, мову, місцезнаходження, професію, сімейний стан, освіту, дохід тощо.

Кожна платформа по-різному подає демографічну інформацію. У Facebook ви можете переглядати лише дані про стать, вік, місцезнаходження та мову:

Крок 3: Ознайомтесь з оновленнями демографічних даних - зображення 1

Взято з: Статистика сторінки Facebook 

 

У LinkedIn ви можете ознайомитися з роботами своїх підписників, стажем, галуззю та розміром фірм, що може бути особливо цінним для компаній В2В:

Крок 3: Ознайомтесь з оновленнями демографічних даних - зображення 2

Взято з: LinkedIn Analytics

Деякі мережі, наприклад Twitter, покажуть інтереси вашої аудиторії, які належать до психографії, разом з їхніми потребами, гобі, проблемами тощо.

Крім описових даних, слід також перевірити активність аудиторії. У Facebook це графік, що показує час найбільшої активності:

Крок 3: Ознайомтесь з оновленнями демографічних даних - зображення 3

Взято з: Статистика сторінки Facebook

Якщо в профілі є посилання на будь-яку сторінку вашого вебсайту, ви можете перевірити Google Аналітику, щоб дізнатися, чи отримують вони належний трафік. Те ж саме можна зробити при замовленні реклами вебсторінки у популярних профілів  

Чому ви повинні регулярно перевіряти цю інформацію під час аудиту соцмереж?

Дані цільової аудиторії впливають на ваш успіх у соцмережах значною мірою. Перш за все, це впливає на контент публікацій. Якщо не враховувати демографічні та психографічні дані, ваші публікації ніяк не цікавитимуть ваших підписників.

З точки зору активності аудиторії, вам потрібні ці дані, аби ваші публікації стали помітнішими. У стрічці новин завжди багато контенту, тому потрібно знайти вдалий час для нових публікацій, щоб їх побачило більше ваших підписників. 

Крім цього, ви також можете використовувати дані про свою аудиторію в інших маркетингових кампаніях, для залучення нових підписників. Також ці дані допоможуть вам під час формування цільового покупця чи аналізу власного контенту.

Крок 4: Проаналізуйте ефективність ваших публікацій

Після того, як ви з’ясували дані своєї аудиторії, варто перейти до наступного кроку аудиту соціальних мереж – аналізу ефективності контенту.

Контент-маркетинг необхідний для охоплення вашої цільової аудиторії. Але він може коштувати доволі дорого. Саме тому аудит – це спосіб перевірити, чи окупаються ваші інвестиції.

З чого ж почати?

По-перше, оберіть проміжок часу, за яких ви хочете перевірити продуктивність контенту. Це тиждень, місяць чи три місяці? Приймайте рішення, виходячи з цілей, яких ви хочете досягнути під час аудиту.

 

Далі встановіть хронологію на вкладці Аналітика на платформі, яку ви перевіряєте. Ось приклад з Facebook:

Крок 4: Проаналізуйте ефективність ваших публікацій - зображення 1

Взято з: Статистика сторінки Facebook

 

Далі ви можете перевірити охоплення та залучення найпопулярніших дописів, які ви зробили протягом встановленого періоду часу:

Крок 4: Проаналізуйте ефективність ваших публікацій - зображення 2

Взято з: Статистика сторінки Facebook

 

Ви можете порівняти ці дані із загальним охопленням та залученням ваших публікацій, щоб побачити, чи впала ефективность:

Крок 4: Проаналізуйте ефективність ваших публікацій - зображення 3

Взято з: Статистика сторінки Facebook

Крок 4: Проаналізуйте ефективність ваших публікацій - зображення 4

Взято з: Статистика сторінки Facebook

 

Також можна перевірити ефективність окремих публікацій, щоб дізнатися, який тип контенту приносить вам найбільше залучення:

Крок 4: Проаналізуйте ефективність ваших публікацій - зображення 5

Взято з: Статистика сторінки Facebook

Як цю інформацію можна використати?

Як ми вже згадували, це може допомогти вам переконатися, що гроші, які ви вклали у контент соцмереж, окупаються. Ви зможете виявити найбільш ефективні типи дописів і в подальшому більше їх використовувати у своїй стратегії.

Проте це також ваш шанс побачити, чи ваші старання не марні. Якщо залучення низьке, причин може бути кілька:

 

  • Ви неправильно визначили інтереси своєї аудиторії.
  • Ви публікуєте дописи в невідповідний час.
  • Ваша контент-стратегія непослідовна.
  • Невдале формулювання.
  • Ви використовуєте не ефективний тип контенту.

Аналіз ефективності допису – один із найважливіших етапів моніторингу соцмереж. Тож проводьте його ретельно, оскільки це надійний спосіб виявлення помилок та можливостей росту.

Крок 5: Створіть остаточний звіт

Після того, як ви закінчите аналізувати найефективніші дописи, варто створити звіт про аудит соцмереж, для підведення підсумків. Вам потрібно в нього включити:

 

  • Дані про вашу поточну роботу у соціальних мережах.
  • Список наявних ключових показників ефективності (KPIs).
  • Нові цілі щодо покращення ключових показників ефективності.
  • Показники соцмереж.
  • Очікувані результати до певного терміну.

 

Ваше завдання – бути максимально об’єктивними, використовуйте дані для пояснення своїх рішень якомога частіше.

Професійна порада. Коли ви закінчите роботу над звітом, стандартизуйте всі логіни та паролі для своїх сторінок у соцмережах. Це важливо для захисту ваших профілів.

5 корисних сервісів аудиту соцмереж

Таким чином, можна досить легко і швидко зробити аудит та подивитися, наскільки добре ви працюєте в соцмережах. Наявність сервісів для аудиту є важливою передумовою, оскільки це автоматизує більшість завдань та генерує дані в режимі реального часу.

Не знаєте, яким сервісам довіряти?

Маємо деякі пропозиції.

Сервіс №1: Postoplan

Сервіс №1: Postoplan

Postoplan – це платформа для управління та аналітики соцмереж і працює на базі штучного інтелекту. Це допомагає брендам створювати контент-план та заплановувати дописи.

На вкладці «Адміністратор» ви можете перевірити статистику кожного свого акаунту. Ви отримуєте доступ до даних про ефективність контенту та аудиторію, які мають значення для оцінки вашої активності у соцмережах.

Що ще Postoplan може вам запропонувати?

  • Автоматичне планування
  • Вбудований редактор
  • Автоматично створені ідеї публікацій
  • Попередній перегляд публікації
  • Можливості для миттєвих повідомлень в соцмережах 

 

Postoplan спрощує аудит – він централізує всі дані, тому вам не потрібно входити до кожного облікового запису, щоб перевірити ключові показники.

Сервіс №2: Google Docs

Сервіс №2: Google Docs

Google Docs – це найпростіший сервіс, який може бути залучений до аудиту. Він легкий у використанні та абсолютно безкоштовний.

Google Docs під час аудиту можна використовувати для:

  • Складання цілей та змін, які необхідно внести у вашу поточну стратегію
  • Створення та оновлення цільової аудиторії
  • Ведення списку всіх ваших профілів у соцмережах

Це лише декілька варіантів. Фінальним застосуванням Google Docs буде аудиторський звіт, який ви можете тут створити та поділитися ним з усіма іншими членами команди. Також тут можна редагувати всі документи в режимі реального часу. 

Сервіс №3 Google Таблиці

Сервіс №3 Google Таблиці

Google Таблиці дозволяють створювати таблиці, графіки та списки. Цей сервіс є важливим під час аудиту, оскільки дозволяє:

  • Зберігати список усіх ключових показників ефективності та інших, яких потрібно дотримуватися після аудиту
  • Створювати таблиці для порівняння ваших поточних та очікуваних результатів
  • Відстежувати всі дані, зібрані під час аудиту

Ви можете додати таблицю до підсумкового звіту як цінні дані та показники.

Сервіс №4: Вбудовані сторінки аналітики

Сервіс №4: Вбудовані сторінки аналітики

Взято з: Facebook Business Suite

Кожна соцмережа має вбудовану сторінку аналітики, і ми вже показали вам деякі з них. Це найнадійніший та ще й безкоштовний спосіб збору даних для аудиту.

Ось деякі показники, які можна відстежувати за допомогою внутрішньої аналітики:

  • Кількість підписників та демографічні дані
  • Охоплення
  • Залучення
  • Перегляди сторінок
  • Ефективність контенту

Тепер у вас є все необхідне для успішного аудиту. Крім того, якщо ви розміщуєте рекламу в соцмережах і вам потрібно перевірити її ефективність, ви можете це зробити за допомогою все тих ж вкладок аналітики. 

Сервіс №5: Sprout Social

Сервіс №5: Sprout Social

Sprout Social – це універсальний сервіс, який може провести для вас аудит, якщо у вас немає часу аналізувати соцмережі для отримання даних. Він працює з різними платформами, включно з Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn та Pinterest. В результаті ви можете перевіряти всі типи вмісту – від Instagram Історій, до твітів та дошок Pinterest.

Декілька прикладів того, що Sprout Social може зробити для вас:

  • Аналітика соцмереж з аналізом аудиторії та даними для таргетингу
  • Налаштовувані звіти про загальну ефективність акаунтів
  • Аудит за типом контенту
  • Аналіз конкурентів
  • Пошук всіх згадок про вас
  • Поради щодо вдосконалення вашої стратегії

Хоч і платний, Sprout Social неодмінно вартий інвестицій, оскільки видає більше даних ніж вбудована аналітика та створює комплексні звіти в режимі реального часу.

Скористайтесь нашим безкоштовним шаблоном для аудиту соцмереж

Як ми й обіцяли на початку, ми створили вичерпний шаблон для всіх, хто збирається провести свій перший аудит або потребував інструменту для його регулярного проведення. Він підходить для будь-якого бізнесу – від електронної комерції до SaaS.

Попередній перегляд шаблону шаблону: для аналізу соцмереж:


Скористайтесь нашим безкоштовним шаблоном для аудиту соцмереж

Ви можете завантажити шаблон тут і використовувати його як приклад та покроковий посібник щоразу, коли захочете проаналізувати свої акаунти.

Наостанок

І ось аудит вже й не викликає жодних занепокоєнь. Це досить простий процес і не вимагає надто багато вашого часу чи ресурсів.

Давайте повторимо, чого ми навчилися за допомогою цього посібника з аудиту соцмереж:

  • Виберіть акаунти, зважаючи на ваші маркетингові цілі
  • Перевірте, чи інформація в профілях актуальна
  • Дослідіть дані аудиторії
  • Проаналізуйте продуктивності вмісту
  • Складіть звіт та скоригуйте свій маркетинговий план

Пам’ятайте, мета аудиту – покращити вашу активність в Інтернеті. Тому, якщо ви його не зробите, кошти, які ви вкладаєте у соцмережі, будуть витрачені марно.

Поширені запитання

Залишились питання щодо аудиту соцмереж?

Ми підготувались.

Скільки коштує аудит у соціальних мережах?

Це може бути абсолютно безкоштовно, оскільки у вас вже є доступ до всіх необхідних даних. Проте, якщо у вас є кілька акаунтів і ви хочете їх усіх перевірити, вам варто інвестувати в сервіс менеджменту соцмереж. Наприклад, підписка на Sprout Social коштуватиме вам щонайменше 89 доларів США щомісяця

Скільки часу займає аудит соцмереж?

Аудит соцмереж займе не більше 30 хвилин, але це залежить від того, скільки акаунтів ви хочете перевірити.

Що слід включити до аудиту соцмереж?

Вам варто включати інформацію акаунта, показники аудиторії, взаємодії та охоплення, показники конкретного акаунта, а також трафік рефералів, якщо ви проводите такі кампанії.

Як написати звіт про соцмережі?

Це можна зробити в Google Docs або Таблицях. Обов’язково включіть усі свої поточні дані та результати разом із змінами, які потрібно внести до маркетингової стратегії.

 

Найкращий час для публікацій у Facebook в 2021 році (за днем та галуззю)

Цікаво, який найкращий день та час для публікації у Facebook? Ось повний посібник із даними із різних джерел, які допоможуть вам розпочати роботу.

Як провести аудит соціальних мереж за 30 хвилин (+ безкоштовний шаблон)